Steve

jag tänkte bara skriva en kort liten bit om en karaktär i fable 2 som verkligen har fäst mig vid. Både jag och Linn tycker att det är en väldigt komisk karaktär och varför han existerar alls vet jag inte. men jag ska börja ifrån början, jag öppnade en demon dörr. en demon dörr är kort sagt en magisk dörr till en magisk plats, och innanför den dörren så fanns det en liten gård. ett hus, en väderkvarn, lite höns osv. den som fann det han vann det heter det ju, så jag tog min fru och min son (som jag har döpt till Korven) och flyttade in. men några dagar efter flytten hände det något konstigt, plötsligt va det någon som promenerade runt på min hemliga gård... helt utan anledning så hade det plötsligt dykt upp en till person. men detta va ingen vanlig person, detta va Steve. en allmänt störd person som går och pekar på gamla burkar och skrattar, nynnar på fåniga melodier och promenerar runt på mina ägor. först blev jag lite irriterad på den här konstiga karaktären som gjorde intrång på mina marker, men som det är nu så har jag faktiskt fäst mig vid Steve :P istället för ett irritationsmoment så har han nu blivit ett komiskt inslag helt utan mening. han ger mig alltid ett gott skratt med sina korkade kommentarer och sina dumma melodier. jag har nu gift om mig cirka tre gånger, och är det något jag lärt mig så är det: fru och barn dom kommer och går, men Steve han består.

här har ni en bild på självaste Steve utanför min gård

Kommentarer
Postat av: Linn

Steve är det perfekta tillbehöret

2009-02-27 @ 00:18:01
Postat av: Ronny

Hej! Det här var nåt nytt? Ser bra ut tycker jag. Undrar om man ska återkomma eller ägaren kanske redan är ilsken för man stigit in här alldeles objuden. Hmmmm. Ja,ja ha det bra ändå.

2009-02-27 @ 02:30:51
URL: http://www.metrobloggen.se/krhnke

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0