Melodi "festival"

jag kollade på melodi "festivalen". varför kollade jag? jag vet inte. men jag tycker det är en intressant utveckling som sker, hur man så tydligt kan se hur denna "festival" så tydligt bara är till för att tjäna pengar. först va det en omröstning, sen kom andra chansen, sen blev det två omröstningar under själva "festivalen", och nu så är det tre stycken omröstningar. en lite smått intressant utveckling, varför ha tre omröstningar? ett enkelt svar: $ CASH $. behöver verkligen svenska folket tre chanser under varje deltävling för att bestämma sig för vilken låt dom tycker ska gå vidare? jag tror inte det. och vart går då alla dessa pengar som dom drar in? det kan man fråga sig. pressansvarig på svt hade detta att säga:

SVT får inte enligt lag gå med vinst, något som pressansvarig för Melodifestivalen vidhåller inte heller hände i lördags.
- Telia får en del av pengarna för varje uppkopplat samtal, SVT får en del. Mer än så avslöjar vi inte om avtalet, säger Helena Brodén.
Vart går pengarna som SVT får?
- Till hela telefonsystemet.
Hur mycket tjänar SVT på varje samtal?
- Det går vi inte ut med men vi går inte med vinst.
Hur undviker ni det?
- Det får vi inte göra helt enkelt.

Daniel säger
-BULLSHIT

förövrigt har jag ju ett och annat att säga om själva låtarna, jag tycker att om någon annan har skrivit låten man framför, är det verkligen en produkt man själv känner att man kan stå för? jag tror inte det heller. som exempel vill jag ta låten "en evighet" med Carola. om man kan översätta låten till engelska, och dessutom ändra ordet evighet till ordet invincible, vilket innebär att man helt och hållet har bytt ut hela meningen med låten. vad säger det om hur mycket den egentligen betyder? jag tycker att om en artist ska kunna ställa sig bakom en låt så ska dom har skrivit den själva, och den ska betyda något. lyssna lite på exempelvis "Staind" där låtarna dom spelar faktiskt handlar om någonting som låtskrivaren själv varit med om och som har en mening och ett djup. hela grejen är för mig helt absurd och det är verkligen något som jag tänker ta avstånd ifrån. fuck melodifestivalen.


Kommentarer
Postat av: Leni

Tycker det räcker med en uttagning till melodifestivalen, en gång. ska vi hålla på och ringa i 4 veckor + lite till löjligt. Nej, sen ska alla sjunga på sitt eget språk.

2009-02-15 @ 19:24:48
Postat av: Frida

Helt löjligt med att man ska ringa 30000 gånger och sen ska folk duellera 300 gånger etc. Allt gånger 5000

2009-02-15 @ 21:10:14
URL: http://aphotographofyou.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dissa inte melodifestivalen!!!!!!

2009-02-15 @ 22:48:50
Postat av: Linn

Bra skrivet. Nya röstningssystemet helt vansinnigt. Melodifestivalen liknar mer och mer Idol gives back - mjölka folket på pengar! Delvis till välgörande ändamål. Vad bra. Men man skall ta från de Rika och ge till de fattiga, inte från de fattiga! Kom tillbaks Robin Hood

2009-02-16 @ 00:17:39
Postat av: sara

sant, vi knullar melodifestivalen i fortsättningen!

2009-02-16 @ 19:46:43
URL: http://saraseal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0