Yay! Street fighter IV!

Jag har precis avslutat ett spelpass med Street fighter IV... Jag kan väl inte säga att jag hade några direkt jätte höga förväntningar på det, men jag gillar fightingspel och tänkte att det skulle bli ett bra komplement till min samling.
av dom fightingspel som finns till xbox 360 så är klart soul calibur IV det bästa, det flyt och den tyngd som det spelet kunnat ådstakomma är omatchad enligt mig. och jag anser att så fortfarande är fallet, street fighter IV hade få attacker, en grafik som har en ganska häftig cellshading (får det att se lite tecknat ut för er som inte vet vad det innebär) men som ändå ser allmänt luffig ut. nu kommer frågan jag ställde mig själv, kan ett spel vara töntigt men ändå pretentiöst? svar ja och det är precis vad street fighter är. spelmässigt tycker jag att det saknar flyt och finess och något av det enda bra jag kan säga om det är att det har en väldigt fantasifull och komisk karaktärsdesign. det känns som skaparna tar sig själv på aldeles för stort allvar, och det som ska vara roligt i spelet är snarare fantasilöst och korkat. sen så chockerades jag lite över att musiken i huvudmenyn lät som ett japanskt backstreet boys!? WTF! om ni ska spela fighting på xbox 360 så rekomenderar jag att låta detta spelet passera och istället införskaffa Soul calibur IV.
men ja, är ni som jag så antar jag att ni vill testa själva. som sagt, smaken är som baken! den är delad.


här är en bild ifrån street fighter iv

en bild ifrån soul calibur iv

Kommentarer
Postat av: ellie.

sv: taack! :)

2009-02-12 @ 07:08:03
URL: http://ellinoresange.blogg.se/
Postat av: josefina

tackar =)hunden är mysig Hehe

2009-02-12 @ 08:43:38
URL: http://josefinaljus.webblogg.se/
Postat av: Patrik krook

va ne har han? :D ahhahaha fyfan vikken lirare :P

2009-02-12 @ 09:05:55
URL: http://patrikkrook.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0