Resident evil 5

har nu suttit och spelat resident evil 5 ett tag :P och jag kan inte säga annat än att det är skit bra! jag kan väl inte säga att jag är hardcore resident evil fan direkt, utan silent hill har snarare varit överlevnads skräck spelet som jag har tyckt om. speciellt med tanke på att jag tycker att resident evil alltid byggt mer på stress än ren skräck som silent hill har gjort. men efter att jag spelat igenom senaste silent hill och känt en nästan total brist på skräck så märkte jag snabbt att det långsammare tempot mest va irriterande. den är en skön känsla när det kommer 20stycken rabies smittade afrikaner springandes och allt man har till sitt försvar är en liten 9mm pistol. att man dessutom inte kan gå samtidigt som man siktar minskar ju inte direkt stressfaktorn. grafiken är ursnygg, historian är intressant och det faktum att man kan spela igenom spelet med en kompis via live eller system link gör ju inte spelet sämre direkt. jag har dock önskat att man kunde spela split screen, men det är inte som att det förstör ett redan super bra spel bara för att splitscreen saknas. ett råd ifrån mig till dig: SKAFFA RESIDENT EVIL 5!!!!!!11111ett

Kommentarer
Postat av: Din kusin Alex :)

Det går visst att köra splitscreen :D http://www.gametrailers.com/player/46573.html

2009-03-11 @ 22:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0